13 vanlige utfordringer

Lior Arussy fra vår partner Strativity Group har skrevet et "åpent brev" fra en tenkt toppleder som gir verdifulle innspill til oss som arbeider med kundeopplevelse. Brevet består av 13 vanlige utfordringer i dialogen mellom ledelse og fag. Noen smakebiter:   Jeg forstår det  - slutt å fornærme meg med å fortelle hvor viktig kunden er. Dette er ikke nyheter for meg.   Vi er ikke Disney  - slutt å gi meg eventyr om Disney, Ritz Carlton, Virgin og Amazon. De har sin forretningsmodell, vi har vår - jeg trenger at dere kommer med løsninger for VÅR virksomhet   Er fremtiden rosenrød?  - Hva er egentlig vårt målbilde? Hvordan ser vi ut når vi har gjennomført hele prosessen? Jeg trenger større klarhet på dette området   Jeg trenger forretningsplanen  - Hvis jeg fikk en krone for hvert løfte om at lykkelige kunder kjøper mer, så ville vi slå våre 2012 mål dette året. Vis meg business caset - det er slik i vår organisasjon at alle intiativer må ha et business case knyttet til seg - kundeopplevelse er ikke noe unntak i denne sammenhengen.   Disse fire og 9 andre "inconvenient truths" finner du på mycustomer.com  (engelsk)

Jeg forstår det - slutt å fornærme meg med å fortelle hvor viktig kunden er. Dette er ikke nyheter for meg.

Vi er ikke Disney - slutt å gi meg eventyr om Disney, Ritz Carlton, Virgin og Amazon. De har sin forretningsmodell, vi har vår - jeg trenger at dere kommer med løsninger for VÅR virksomhet

Er fremtiden rosenrød? - Hva er egentlig vårt målbilde? Hvordan ser vi ut når vi har gjennomført hele prosessen? Jeg trenger større klarhet på dette området

Jeg trenger forretningsplanen - Hvis jeg fikk en krone for hvert løfte om at lykkelige kunder kjøper mer, så ville vi slå våre 2012 mål dette året. Vis meg business caset - det er slik i vår organisasjon at alle intiativer må ha et business case knyttet til seg - kundeopplevelse er ikke noe unntak i denne sammenhengen.

Disse fire og 9 andre "inconvenient truths" finner du på mycustomer.com (engelsk)